Developing Effective Culture for Inclusion and Diversity in Education (DECIDE)

Developing Effective Culture for Inclusion and Diversity in Education (DECIDE)

10.01.2025 40

Developing Effective Culture for Inclusion and Diversity in Education (DECIDE)

(Eğitimde Dahil Etme ve Çeşitlilik İçin Etkili Kültür Geliştirme)

2024-2-PL01-KA210-SCH-000291086

 

 

Faaliyet Türü: Okul Eğitimi, öğrenci ve öğretmen hareketliliği

Proje Süresi: 18 ay (01/03/2025 -31/08/2026)

Projenin Amacı:

-Polonya, İtalya, Portekiz ve Türkiye'deki dört okuldan öğretmenler ve öğrenciler arasında çeşitlilik konusunda farkındalığı artırmak

Projenin Hedefleri: 

-Katılımcı öğrenci, öğretmen ve kurumların eşitliliğe saygı göstermesi sağlamak,

-Eğitim, öğretim, gençlik ve sporun tüm alanlarında farklı engellere sahip tüm öğrencilerin başarısını artırmak,

-Avrupa Birliği'ndeki farkındalıklarını artırarak öğrencilerin sosyal katılımını teşvik etmek,

-Öğrencileri motive etmek ve öğrencilerin teknoloji kullanımını ve eğitim müdahalelerini güvenli, eleştirel, güvenli ve sorumlu bir şekilde geliştirme

-Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yeterliliği ve yaşam boyu öğrenme için dijital gibi temel yeterliliklerini geliştirmek.

 

Proje Sonuç ve Çıktıları:

Öğrenciler için:

-çeşitlilik farkındalığını, bilgisini ve Avrupalı olma hissini artıracaklar,

-tasarlanacak aktiviteler aracılığıyla kendi ve başkalarının bilgisini artıracaklar, farklılıkları keşfedecekler, olumlu bir yaklaşım geliştirecekler ve bu farklılıkların iyileştirici gücünü fark edecekler,

-temel becerileri geliştirecekler ve öğrencilerin geçmişi, zihinsel veya fiziksel engelleri ve yetenekleri ne olursa olsun İletişim, Duyguları Tanımlama ve Anlama, Duyguları Dengeleme, Çeşitlilik Farkındalığı ve Saygı gibi sosyal yeterlilikleri güçlendirecekler,

-öğrencilerin aktivitelere ve karar süreçlerine katılım seviyelerini yükseltecekler,

-öz saygıyı artıracaklar, utangaçlığı, korkuyu ve kaygıyı azaltacaklar ve topluluğa ait olma duygusunu artıracaklar,

-sosyal öğrenme fırsatları konusunda farkındalık yaratacaklar.

Öğretmenler için

-sosyal-kültürel faktörlerin öğrencilerin davranışlarını nasıl etkilediği ve başarısızlığın kökü olabileceği konusunda farkındalık ve bilgi yaratacaklar,

-öğrenci merkezli öğrenmenin ve öğretim yaklaşımlarının ayarlanmasının önemini güçlendirecekler,

-öğretmenlerden oluşan bir topluluk oluşturarak içerik hazırlayıp paylaşacaklar,

-işbirlikli çalışma ve bilimsel bilgi ve pedagojik yöntemlerin paylaşımı yoluyla uluslararası sinerjileri güçlendirecekler,

-farklı gruplardan öğrencilerle etkili iletişim becerilerini öğrenmek için yardım alacaklar.

Okullar

-tüm uluslararası faaliyetlerde (hareketlilikler, eTwinning projeleri) çeşitlilik ve kapsayıcılığa bağlılık konusunda kurumsal bir kültür oluşturacaklar,

-kapsayıcılık ve çeşitlilik politikalarını projelerin tüm aşamalarında görünür kılacaklar,

-dezavantajlı gruplara uluslararası projelere katılımlarını artırmak için dil desteği sağlayacaklar.