Developing Effective Culture for Inclusion and Diversity in Education (DECIDE)
(Eğitimde Dahil Etme ve Çeşitlilik İçin Etkili Kültür Geliştirme)
2024-2-PL01-KA210-SCH-000291086
Faaliyet Türü: Okul Eğitimi, öğrenci ve öğretmen hareketliliği
Proje Süresi: 18 ay (01/03/2025 -31/08/2026)
Projenin Amacı:
-Polonya, İtalya, Portekiz ve Türkiye'deki dört okuldan öğretmenler ve öğrenciler arasında çeşitlilik konusunda farkındalığı artırmak
Projenin Hedefleri:
-Katılımcı öğrenci, öğretmen ve kurumların eşitliliğe saygı göstermesi sağlamak,
-Eğitim, öğretim, gençlik ve sporun tüm alanlarında farklı engellere sahip tüm öğrencilerin başarısını artırmak,
-Avrupa Birliği'ndeki farkındalıklarını artırarak öğrencilerin sosyal katılımını teşvik etmek,
-Öğrencileri motive etmek ve öğrencilerin teknoloji kullanımını ve eğitim müdahalelerini güvenli, eleştirel, güvenli ve sorumlu bir şekilde geliştirme
-Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yeterliliği ve yaşam boyu öğrenme için dijital gibi temel yeterliliklerini geliştirmek.
Proje Sonuç ve Çıktıları:
Öğrenciler için:
-çeşitlilik farkındalığını, bilgisini ve Avrupalı olma hissini artıracaklar,
-tasarlanacak aktiviteler aracılığıyla kendi ve başkalarının bilgisini artıracaklar, farklılıkları keşfedecekler, olumlu bir yaklaşım geliştirecekler ve bu farklılıkların iyileştirici gücünü fark edecekler,
-temel becerileri geliştirecekler ve öğrencilerin geçmişi, zihinsel veya fiziksel engelleri ve yetenekleri ne olursa olsun İletişim, Duyguları Tanımlama ve Anlama, Duyguları Dengeleme, Çeşitlilik Farkındalığı ve Saygı gibi sosyal yeterlilikleri güçlendirecekler,
-öğrencilerin aktivitelere ve karar süreçlerine katılım seviyelerini yükseltecekler,
-öz saygıyı artıracaklar, utangaçlığı, korkuyu ve kaygıyı azaltacaklar ve topluluğa ait olma duygusunu artıracaklar,
-sosyal öğrenme fırsatları konusunda farkındalık yaratacaklar.
Öğretmenler için
-sosyal-kültürel faktörlerin öğrencilerin davranışlarını nasıl etkilediği ve başarısızlığın kökü olabileceği konusunda farkındalık ve bilgi yaratacaklar,
-öğrenci merkezli öğrenmenin ve öğretim yaklaşımlarının ayarlanmasının önemini güçlendirecekler,
-öğretmenlerden oluşan bir topluluk oluşturarak içerik hazırlayıp paylaşacaklar,
-işbirlikli çalışma ve bilimsel bilgi ve pedagojik yöntemlerin paylaşımı yoluyla uluslararası sinerjileri güçlendirecekler,
-farklı gruplardan öğrencilerle etkili iletişim becerilerini öğrenmek için yardım alacaklar.
Okullar
-tüm uluslararası faaliyetlerde (hareketlilikler, eTwinning projeleri) çeşitlilik ve kapsayıcılığa bağlılık konusunda kurumsal bir kültür oluşturacaklar,
-kapsayıcılık ve çeşitlilik politikalarını projelerin tüm aşamalarında görünür kılacaklar,
-dezavantajlı gruplara uluslararası projelere katılımlarını artırmak için dil desteği sağlayacaklar.