DREAM Sorumlu Eğitimli Tutum ve Zihniyet Geliştirmeyi ifade eden sözcüklerden oluşan bir kısaltmadır. Erasmus+ KA210-SCH projesi olan DREAM'de Türkiye, Polonya ve Portekiz'den üç okul işbirliği bulunmaktadır.
10-15 yaş arası öğrencileri kapsamaktadır.
24 ay sürelidir. İngilizce öğretiminin etkililik düzeyini artırmak ve öğrencilerin BT becerilerini geliştirmek için İngilizce öğretmenleri arasında iyi uygulama alışverişi yapmayı amaçlamaktadır.
Katılan tüm okullar, öğrencilerin İngilizce iletişim düzeylerini artırmayı ve hem öğrencilerin hem de okulun dijital potansiyelini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Proje Hakkında Öncelikler ve Konular
OKUL EĞİTİMİ: Dil öğretimi ve öğrenimine kapsamlı bir yaklaşımın teşvik edilmesi
YATAY: Dijital hazırlık, dayanıklılık ve kapasitenin geliştirilmesi yoluyla dijital dönüşümün ele alınması
Yabancı dillerin öğretilmesi ve öğrenilmesi
Yeni öğrenme ve öğretme yöntemleri ve yaklaşımları
Çevre ve iklim değişikliği
Proje Açıklaması
"DREAM" projesi 24 ay sürecektir. Polonya, Türkiye ve Portekiz'deki okullardan İngilizce öğretmenleri arasında İngilizce öğretiminin etkililiğini artırmak ve öğrencilerin BT becerilerini geliştirmek için iyi uygulama alışverişi yapmayı amaçlamaktadır. Katılan tüm okulların amacı
*Öğrencilerin İngilizce iletişim düzeylerini artırmak
*Hem öğrencilerin hem de okulun dijital potansiyelini geliştirmek.
*Planlanan bazı etkinliklere katılım ve sonuçların okul dışına yayılması yerel toplumun gelişmesini sağlayacaktır.
Hedef gruplar
Öğrenciler, öğretmenler, yöneticiler, veliler ve personel gibi okul topluluğunun tüm paydaşları için bir projedir. Ancak projeye katılan gruplar İngilizce öğretmenleri ve 11-14 yaş arası öğrencilerdir.
1. Online Öğretmenler Toplantısı Yapıldı :20 Şubat 2022 saat 21.00'de ortaklarla bir toplantı yaptık.
Türkiye'den Demet Koçoğlu ve Polonya'dan Waldemar Cymes toplantıda bulundular.
Toplantı sırasında öğretmenler, aşağıdakileri gösteren anketlerden ilk sonuçları paylaştılar:
- ortak okullardan öğrencilerin dil seviyesi A1'dir
- Çevre koruma ile ilgili bilgiler temel düzeydeyken, programlama yönü araştırmaya katılan öğrencilerin çoğu tarafından bilinmemektedir
- ortak okulların her birinde, anket yapılan öğrenci grubunda daha az eğitim fırsatına sahip öğrencilerden oluşmaktadır. Düşük eğitim olanakları, ailelerinin yaşadığı yoksulluktan ya da ebeveynlerden sadece birinin öğrenciye bakmasından kaynaklanmaktadır.
2. Online Öğretmenler Toplantısı :13 Mart 2022 saat 21.00'de ortaklar ve öğrencilerle bir toplantı gerçekleştirdik.
Toplantıda Türkiye'den Demet Koçoğlu, Portekiz'den Lucia Tardo ve Polonya'dan Waldemar Cymes bulundular ve çeşitli konularda istişarelerde bulundular.
Proje Ekipleriyle 1. Çevrimiçi Toplantı :1 Nisan 2022 saat 21.00'de ortaklar ve öğrencilerle bir toplantı gerçekleştirdik.
Toplantıda Türkiye'den Demet Koçoğlu, Portekiz'den Lucia Tardao ve Manuela Valentim ve Polonya'dan Waldemar Cymes bulundular.
Öğretmenler ve öğrenciler kısaca kendilerini tanıttılar ve koordinatör Waldemar Cymes proje, etkinlikler ve DISCORD hakkında bilgi verdi. Projenin discord linkini katılımcılarla paylaşarak kurallar, kullanım şekilleri ve kanallar hakkında bilgiler verdi.
Çok verimli bir toplantı oldu.
DREAM projemizin ilk yüzyüze öğretmen toplantısı: Rzekun/Polonya'da koordinatör Waldemar Cymes ev sahipliğinde 12-15 Haziran tarihlerinde gerçekleşti. Okulumuz müdürü Bülent AVCI ve Proje koordinatörü ve İngilizce Öğretmenimiz Demet KOÇOĞLU'nun katıldığı toplantı Türkiye, Portekiz ve Polonya proje sorumlusu öğretmenleri bir araya getirdi. Rzekun Belediye Başkanı'nı ziyaretle başlayan toplantı, ülke, şehir ve okul tanıtım sunumları ile devam etti. Ardından okul ziyaretleri, proje planlama çalışmaları ve kültürel gezilerle devam eden etkinlikler çok verimli oldu.